say 'NO' to BORED

assalamualaikum :)
hey orang di sana , ape khabar ? for those yang sihat , teruskan sihat , care about your health , okay ? for yang kureng sihat tu , aku doakan korang cepat sihat , makan ubat , jangan nak ponteng pulak makan ubat tuh :DD (ade gaya doktor bertauliah tak ? haha) okay , nani memang suka syok sendiri --' hah , sebelum terlupa , sorry gila lah lame tak update belog :D


hari ni aku nak share lah petua-petua (ayat mcm orang tua la pulak -,-) , what petuas ? petua nak atasi bosan , aku tahu semua orang pernah rasa bosan tuh mcm mane kan , rase dia mmg mcm **** sikit kan :D okay , so , kite kene lah fight bosan tuh , tak kan lah hangpa semua nak bosan tuh menguasai diri hangpa semua , then , lepas dah bosan , start lah nak buat bende bende yang merepek , buat itu ini , last last , bende itu sendiri yang menjahanam kan kite , okay , paham ? lagi satu , kalau dah bosan , memang perkara first yang kite semua akan buat sure sure lah TIDUR , sampai lah mak kite semua pot pet pot pet , "kau ni tidoooooooooooo je tau , cube lah tolong mak basuh kain ke ape " , if tak tidur , MAKAN , kalau rajin sikit , singgah kedai mamak , mintak mee goreng mamak dengan teh tarik , perrghhh , time tuh memang rase mcm dekat heaven lah , kalau rase malas banyak , bukak peti ais , makan sampai habis stock , and resultnye , back to bosan balek , korang tak rase ke , dengan makan dan tidur tuh tak bagi kite benefit pon ? okay , yang tak boleh terime . takpe tak pakse pon :)

so , cara nak handle bosan :

maksud jalan jalan aku , takde lah sampai melancong luar negara , ala , ajak kawan pergi lepak mane mane , ramai yg kate lepak tuh tak berfaedah , buang masa lah , but bagi aku , lepak tuh act berfaedah jugak , time lepak tuh kau jgn lah buat bende bende merepek , mane lah orang lain tak marah , kalau aku , kiteorang lepak , makan kopok lekor ke cendawan goreng and sembang something yg tak membosankan , kalau korang nak tau , if kite keluar rumah , otak pon berkembang , takde lah terperap je kat dalam rumah , tak tau ape jadi dekat luar , just nawaitu tuh kena betol lah :)
no music , no life , yeah , aku sokong dengan ayat tuh , sape yang tak suka music , memang tarak ada life , memang ada fakta kate , music tuh bagus , mcm terapi jugak untuk kite , so , kalau rasa bosan bosan tuh boleh lah korang baring atas katil , volume kasi kuat sikit , and nyanyi same same , sure tak rase bosan dah :)

haha , yg ni aku suke sangat , kalau parents open minded sikit , korang buat lah party dekat rumah korang , ajak lah lime enam orang kawan korang , jangan angkut satu bas sudah lerr , makan snack snack , nak fun sikit , ajak tengok movie sekali , nak umphh lagi , tengok cerita yg thriller ;)

kalau yg ni aku suka jugak , aku suke tgk ape yg jadi dekat sekeliling aku , just watch , nak rase greeny sikit , tengok lah pokok pokok , awan and so on , lantak la orang lain nak kata kite ni gila ke pelik , act benda benda ni semua memang bagus , korang jugak rase tenang , otak tak serabut , and bosan korang akan hilang mcm tuh je 

okay aku rase tuh je kot , petua yang aku boleh share , btw kalau korang ade petua yg lagi best share share lah sekali , say 'NO' to BORED






No comments:

Post a Comment